Horex VR6 bude, ale bez turba a s nižším výkonom!
Minulý rok predstavila spoločnosť Horex motocykel VR6, ktorý sa mal pýšiť preplňovaným šesťvalcom s výkonom 200 koní. Minulý čas je tu správne, pretože k začatiu predaja ešte nedošlo a kvôli problémom so subdodávateľmi môžeme Horex VR6 na trhu očakávať až budúci rok.
A to ešte so značným obmedzením, pretože Horex musel siahnuť na to najdôležitejšie a to na motor. Ten už nebude preplňovaný a neponúkne výkon 200 koní, avšak na detaily pohonnej jednotky sa pozrieme až neskôr. Teraz sa pozrieme na to, čo za oneskorením stálo. Je to celkom jednoduché - Horex je na nemeckom trhu nováčik, nie je to práve veľký hráč a potom, čo sa Európa spamätala z krízy, boli prvé na rade hlavne veľké spoločnosti a vzťah Horexu s dodávateľmi proste nebol až tak dobrý, aby bolo všetko dodané včas . Niekoľko kľúčových komponentov preto nabralo pri dodaní oneskorenie a Horex jednoducho musel odložiť začatie výroby až na rok 2012. Podľa Clemensa Neese, prezidenta spoločnosti, chcela firma rok 2012 stihnúť a to aj za cenu atmosférického motora a menšieho výkonu.
Aj keď už tu nebude preplňovaný vidlicový šesťvalec s výkonom 200 koní, vzhľad samozrejme zostane rovnaký a design je hneď po motore druhá vec, ktorá nás fascinuje. Je to jednoducho krásny kus motocykla, vyzerá tak trochu retro a podľa nás je to jedna z najväčších štýloviek posledných rokov. Zapáčil sa nám hlavne zaujímavý výfukový systém s tromi koncovkami, predný, celkom rozmerný svetlomet a jednoduchá a zároveň elegantná prístrojová doska. Tá sa skladá z troch analógových budíkov a malého displeja, na ktorom sa zobrazujú informácie z palubného počítača a potešili nás aj štýlové guľaté spätné zrkadlá. Teraz sa pozrieme na motor, ktorý síce prišiel o preplňovanie, ale stále ponúkne určite nadpriemerný výkon. Šesť valcov zostane, rovnako tak ako zdvihový objem 1200ccm, avšak výkon spadol z 200 na 160 koní pri 9000 ot / min a hodnota točivého momentu sa zastavila na 136 Nm pri 7000 ot / min.
Menej výkonný a technologicky jednoduchší atmosférický motor má ale tiež svoje výhody, pričom tie hlavné vidíme v nižšej hmotnosti a príjemnejšej obstarávacej cene. Tá by sa mala určite pohybovať do pol milióna korún, čo je vzhľadom k určitej dávke exkluzivity akceptovateľná čiastka. Presný dátum uvedenia do predaja zatiaľ nie je známy, ale ako sme sa už zmienili, výroba začne na jar 2012. Podľa prvých informácií je celkom možné, že sľúbená verzia s preplňovaným, 200 koňovým motorom sa von nakoniec dostane, ale skôr ako budúci rok to pravdepodobne nebude.